At-10-Tion!

Break Time has finished its construction,
Now is the time for le author to update~

UPDATE

Saturday, February 27, 2010

Yes My Lady, Diamond Prologue

Akademi Goldilocks, sebuah akademi khas untuk anak-anak gadis yang memiliki anugerah luarbiasa. Kedatangan mereka turut disertai butler-butler yang kacak yang turut memilik kelebihan masing-masing.
Setiap gadis yang mendaftar masuk akan didampingi butler, seolah-olah mereka diikat oleh benang takdir. Takdir yang menentukan disisi siapa sang butler kacak harus berdiri...
Tanggungjawab mereka di Akademi Goldilocks bukanlah sesenang yang semua sangkakan. Sebagai ujian kemasukkan, mereka akan diberi tugasan atau lebih senang dikenali sebagai Task. Task ini perlu diselesaikan mengikut keupayaan masing-masing. Setiap task perlu diselesaikan hanya dengan bantuan butler masing-masing. Kemasukkan ke Akademi ini tidak mengikut edaran persekolahan. Pelajar akan diterima masuk sekiranya mereka berjaya menyelesaikan Task mereka.
Sesudah diterima masuk, mereka akan belajar seperti mana pelajar disekolah lain belajar dengan tambahan kelas untuk mengasah anugerah mereka. Mereka juga harus belajar mengikut bidang kerjaya yang sesuai dengan anugerah mereka.
Umur mereka yang melangkah masuk ke akademi ini berbagai. Namun umumnya, mereka yang memasuki akademi ini mermula dari usia 3 tahun ke atas. Kelayakan bukan atas dasar status, tapi atas dasar keupayaan.
Namun disebalik prestij yang dimiliki akademi ini, hanya pelajar dan butler mereka saja yang mengetahui, sebaik saja mereka lulus ujian kemasukkan itu, mereka akan menerima Task yang mencabar, menduga keupayaan serta mampu membuat nyawa mereka dalam kebahayaan. Mereka perlu berusaha keras untuk mencapai level tertinggi untuk keluar dari akademi ini. Mereka perlu menyelesaikan semua task.
Disini takdir enam gadis dan butler mereka terikat. Setiap apa yang terjadi risiko mereka sendiri yang tanggung. Bukan kehendak mereka untuk menjejaki ke akademi penuh berprestij ini, tapi itulah takdir...

2 comments:

Hana Norisa said...

nice...
Hana baru dekat sini...
tp cerita nie lebih kurang macam cerita MeiChan No Shisutji lah...

apa2 pun...
Hana nak baca seterusnya...
hehehe..

Nina Aziz said...

hehhe hana, nina dpt idea ni pun lpas tgk mei-chan...hehehe,,,nina wat cm cter meichan gbungan alice academy anime tu...hehe