At-10-Tion!

Break Time has finished its construction,
Now is the time for le author to update~

UPDATE

Thursday, November 05, 2009

10 : Untukmu

Jarum jam menginjak ke pukul 12. Dari tadi mereka duduk berdua diatas bumbung Cafe Serenity menikmati pemandangan diangkasa. Ezra berbaring di atas hamparan rumput karpet yang ditanam Heart. Selene duduk memeluk lutut. Sesekali Ezra mencuri pandang ke arah gadis itu.
“Selene,” panggilnya lembut. Selene memandang kearah Ezra yang sudah duduk menghadapnya.Entah bila lelaki itu bangun dia pun tak pasti. Ezra mengambil sesuatu dari poket seluarnya.
“Dah, lama saya simpan benda ni, tak kisahlah, sama ada awak Selene atau Delaila, yang pasti awak adalah satu-satunya gadis yang saya cintai,”beritahu Ezra, sampai memakaikan rantai emas putih ditangannya.Selene diam. Dan perkara terakhir yang diingatinya sebelum tertidur adalah Ezra memeluknya erat.
Sinar mentari pagi mengejutkan Selene dari tidurnya. Pelik dia pasti sebelum dia tertidur semalam Ezra ada disisinya, namun dimana lelaki itu? Dia duduk, jaket yang menyelimutinya terjatuh. Ezra...Selene berlari turun. Seorang pelayan yang berada dibelakang bar menegurnya.
“Selamat Pagi, Cik Selene.”
“Ezra, where is he?” soal Selene. Nafasnya tidak teratur penat berlari turun.
“ En Ezra dah bertolak ke airport sebelum matahari terbit lagi.” Beritahu pelayan itu.
“Dia dah pergi ke?”soal Selene perlahan.
“Not yet, kalau awak nak kejar dia sempat lagi sekarang Selene,” jawab Daniel.
“ Apa awak buat dekat sini Daniel?”
“Heart telefon saya sebelum dia dan Ezra keluar pagi tadi. She said you may need my help,” balas Daniel.
“ Terima kasih, Daniel.”
“Jom, kita pergi sekarang.”Daniel menarik tangan Selene. Benar dia cintakan gadis ini, dan kerana itu dia mahu gadis itu terus tersenyum gembira biarpun gadis itu tidak mencintainya.
“ Daniel, maafkan saya.” Kereta Daniel dipandu laju ke Deseree International Airport. Travie dan Victor sedia menanti mereka didepan pintu masuk.
“Daniel, Selene, jom cepat.” Gesa Travie. Dari tadi lagi mereka memerhatikan Ezra dan Heart dari jauh.
“Kenapa kau tak tunggu dia tadi?”soal Heart pada Ezra. Dia pasti tika itu, SecretLover dan Selene berada berdekatan dengan mereka.
“Who?”soal Ezra acuh tak acuh.Namun begitu dia tahu siapa yang dimaksudkan Heart.
“Oh, please, Ezra Fredinand Edree...Kau tahu siapa.”marah Heart. Sebetulnya, dia bingung dengan tingkah Ezra.
“ Aku tak mampu untuk tengok dia menangis. Aku tak kuat untuk itu,”ujar Ezra perlahan. Baik Heart mahupun SecretLover mendengar pengakuan Ezra itu.
“Sekurang-kurangnya ucapkanlah selamat tinggal.”esak Selene. Ezra berpaling. SecretLover yang dari tadi cuba menenangkan gadis itu memberi ruang pada Ezra. Ezra berdiri.Dia tergamam. Wajah Selene yang basah dek airmata itu direnungnya.
“Selene,” panggil Ezra perlahan sebelum tubuh gadis itu dipeluk erat.
“ No, Ezra, saya bukan Selene, saya Delaila. And, tolong jangan pergi.” Pinta Selene. Ezra memandang wajah gadis itu. Sesaat, kemudian dia tertunduk.
“ Maaf, saya tak boleh.”
“ Ezra, awak janji dulu, no matter what happens if we are meant for each other, we will be together,” ungkit gadis itu.
“ Dan kerana itu saya perlu pergi.” Balas Ezra.
“ Then leave Ezra, leave and never expect anything from me. Because the reason I lost my memory is bout should i wait or not.”
“ Delaila,” namun sia-sia saja panggilan itu. Gadis itu telah berlari pergi.
“ Daniel, tolong jagakan dia untuk aku. And kalau korang bersama pun aku tak sebab aku tahu, dia bersama seseorang yang aku percaya.” Pesan Ezra, panggilan terakhir untuk penerbangan ke US kedengaran.
“ Victor, Travie, good luck guys,” ucap Ezra sambil memeluk teman-temannya itu.
“Ezra, kau kena pergi ke?” soal Victor. Ezra terdiam.
“ Ini rahsia aku dengan korang, kalau aku tak pergi, Lady Ferra akan cederakan Delaila, dan korang. Tapi aku akan balik, dan perginya aku, bukan bermakna akhirnya SecretLover. Ye la mana tahu, dengan perginya aku, SecretLover terus meletup..”seloroh Ezra. Yang lain hanya tersenyum sedikit.
“Hey, bro, kau tetap SecretLover tak kira mana kau pergi.”
“ Yeah...”
“ Panggilan terakhir bagi penerbangan ke US. Para penumpang diminta masuk ke balai berlepas.”
“ That’s my cue. Daniel, Victor, Travie, tengokkan Delaila untuk aku okey. Aku janji aku akan balik.” Ezra tersenyum sebelum memasang earphonenya dan berjalan pergi. Dari mp3nya, lagu dendangan Shayne Ward, No Promises berkumandang. Dia menyanyikan lagu itu perlahan menghayati liriknya. Lagu yang didedikasikan kepada Delaila walaupun gadis itu marahkan dirinya.

Hey baby, when we are together, doing things that we love.
Every time you're near I feel like I’m in heaven, feeling high
I don’t want to let go, girl.
I just need you to know girl.

I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms

Here tonight

Hey baby, when we are together, doing things that we love.
Everytime you're near I feel like I’m in heaven, feeling high
I don’t want to let go, girl.
I just need you to know girl.

I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms

I don’t want to run away, I want to stay forever, through Time and Time..
No promises

5 pasang mata kekal memandang langkah Ezra sehingga dia hilang dari pandangan.
“ Heart, will he come back?” tiba-tiba saja suara Selene menyapa mereka.
“ He will. He will come back for you Delaila.” Balas Heart.Tangan Selene menggenggam erat rantai yang dikalungkan Ezra semalam.

1 comment:

Unknown said...

sian selene :(
benci betul dgn lady ferra tu
>:(