At-10-Tion!

Break Time has finished its construction,
Now is the time for le author to update~

UPDATE

Wednesday, September 08, 2010

Diamond 7 : Secret Within Secret


            “Boleh saya bantu cik Crystal?” soal Rei. Dia tahu tujuan Crystal datang bertemu dengannya. Perangai Crystal sudah dikenalinya. Apakah dia masih seperti dulu.
            “Kyuu, tinggalkan kami,” perintah Crystal.
            “Cik,”protes Kyu.
            “Kyuu,” wajah butlernya dipandang.
            “Yes, my lady,” rasa ingin protes terpaksa disimpan.
            “Rei, Crystal minta tolong dekat Rei, bukan untuk Crystal, sebab Crystal tahu Luna penting buat Rei bukan?” soal Crystal.
            “Maaf, cik,”
            “Biar Crystal habis cakap dulu...Rei, kalau Rei bocorkan rahsia ni, Rei tahukan Luna juga akan kena tempiasnya...Rei tahukan apa hukuman Akademi. Dihilangkan dari muka bumi ni...”
            “Sekiranya melanggar aturan Akademi, saya takkan teragak-agak,” balas Rei.
            “Dan Luna akan hilang, kau tahukan?” tiada lagi Crystal.
            “Cik, Crystal, kau..”Rei kehilangan kata.
            “Aku tak kisah dilenyapkan, sebab aku akan dilenyapkan untuk jumpa keluarga saya...Tapi, Luna, dia tak layak untuk dilenyapkan. Kebanyakan Lady dalam kumpulan ini, dah kehilangan keluarga, termasuk Luna...Tapi Luna dia tak kenal siapa keluarga dia...Luna akan keseorangan,” ujar Crystal. Entah bila tangan Rei diangkat.
            “Pukullah, Rei, aku tak kisah. Aku hanya tempat kau lepaskan marah tu...Tapi kau kena ingat...Kalau kau pilih Akademi, Luna akan terima akibatnya,” serentak itu, wajahnya ditampar. Kuat. Dari bibirnya mengalir darah.
            “Cik Crystal,” ujar Kyuu. Crystal memegang pipinya. Bibirnya berdarah diabaikan. Melihat keadaan Ladynya menimbulkan berang pada Rei. Peduli apa dia dengan ranking itu.
            “Kyuu, berhenti. Rei, aku harap kau dapat fikirkannya.” Ujar Crystal. Crystal terus keluar. Pipinya diusap berkali-kali. Kyuu menarik tangan Ladynya. Menyandarkan tubuh gadis itu ke dinding.
            “Jangan sekali-kali awak buat macam tu lagi,” marah Kyuu. Terkejut Crystal dek sergahan itu. Air matanya tumpah. Dia menangis. Kyuu tertunduk. Dia menggosok kepalanya berkali-kali.
            “Maafkan saya, Crystal” Crystal masih lagi menangis. Kyuu memeluk Ladynya.
            “Maaf,maaf,” Tangisan Crystal masih kedengaran. Lama mereka begitu.
            “Cik, mari kita balik.” Ujar Kyuu. Tubuh Ladynya didukung.
Sebaik saja tubuh Ladynya dibaringkan diatas katil, Kyuu berpaling, namun tangannya ditarik.
            “Awak tak silap, Kyuu, Crystal yang salah,”ujar Crystal sebelum melepaskan tangan Kyuu. Lelaki itu berpaling. Crystal sudah lena.
            “Mungkin, tapi yang pasti, Crystal tetap akan saya lindungi.” Janji Kyuu.
            “Rei,” panggil Kyuu sebaik saja lelaki itu keluar dari bilik Luna.Lelaki itu berpaling.
            “Aku nak tahu, siapa Crystal pada kau,” Rei berjalan tanpa mempedulikan Kyuu. Baju Rei ditarik.
            “Kau, lepas...Crystal bukan sesiapa pada aku, dan aku tak terlibat dengan idea gila itu,” jawab Rei.
            Dan serentak itu, Kyuu menumbuk wajah Rei.
            “Aku takkan benarkan Crystal jadi orang terpenting buat kau,” marah Kyuu. Jake yang kebetulan lalu segera menahan Kyuu dari terus mempengapakan Rei. Walaupun dia tahu lelaki itu layak menerimanya.
            “Kyuu, sabar, Rei, pergi dari sini,” arah Jake. Rei mendengus.
            “Siapa kau untuk arahkan aku?” soal Rei.
            “Your best friend and your worst nightmare,” balas Jake.
            “Owh, betul ke, Bloodshed Jake? Sejak kau tinggalkan Akademi ni, 5 tahun dulu, aku tak kenal kau,” balas Rei. Kyuu terdiam, Jake seorang Bloodshed?
            Giliran Jake pula menarik kolar baju Rei.
            “Rei, aku kenal kau, kau tak melawan sebab kau rasa bersalah, sebelum Kyuu sedar tu, baik kau pergi,” bisik Jake keras. Rei menarik bajunya sebelum berlalu. Jake berpaling ke arah Kyuu.
            “Kau okay?” soal Jake. Bagaikan tersedar dari lena.
            “Kau Bloodshed?” Jake mengeluh.
            “YA, dan aku harap kau tak bagitahu sesiapa pun,”balas Jake. Kyuu mengangguk.
            “Jake, boleh aku tanya sesuatu?” tanya Kyuu. Jake mengangguk.
            “Kau dah lama dekat sinikan? Kau kenal Crystal dan Rei kan? Boleh kau ceritakan apa yang jadi? Bukan history yang semua orang dapat.” Terang Kyuu. Jake ketawa kecil.
            “Crystal tak keseorangan lagi aku rasa,” ujar Jake tiba-tiba. Kyuu memandang Jake pelik. Lama. Sebelum akhirnya Jake bercerita. Kyuu mendengar satu persatu mulai faham dengan hubungan Rei dan Crystal.
            Kyuu balik ke bilik Crystal untuk persiapan esok hari. Wajah polos Crystal yang lena. Kyuu tunduk mengucup dahi Crystal sebelum berbisik,
            “Awak tak keseorangan lagi Crystal, saya janji akan sentiasa dengan awak.”

No comments: