At-10-Tion!

Break Time has finished its construction,
Now is the time for le author to update~

UPDATE

Sunday, March 14, 2010

Diamond 3 : Welcome New Arrivals....


Nami membetulkan riben hitam besar dibajunya sambil diperhatikan Vince. Gaun pendek berwarna hijau itu dikemas-kemaskan sebelum dia berpaling menghadap Vince.
            “Macam mana? Okey tak?” Vince tersenyum sambil mengangguk. Seterusnya Nami memakai kasut tinggi berwarna hitam seperti riben dibajunya.
            “Siap!” jeritnya ceria. Vince tergelak kecil. Tangan dihulurkan pada ladynya sebelum mereka turun ke bilik perbincangan kumpulan mereka. Dibilik kumpulan, Aya sudah sedia menanti dengan gaun ungu dipenuhi dengan manik-manik putih dan sedikit kembang dibawah. Cantik sungguh gadis itu bila bergandingan dengan butlernya yang bersut putih. Gwen juga sudah menanti.Gadis itu kelihatan comel dalam gaun paras lutut berwarna merah dengan riben merah besar dipinggangnya. Klip rambut berwarna merah turut diletakkan dirambutnya. Aya tersenyum melihat mereka. Rainie duduk bersebelahan dengan Aya merenung Ryo.Gaun putih itu sungguh kena dengan wajahnya yang polos itu.
            Luna turun dengan tangannya digenggam erat Rei. Gadis itu memakai strapless gaun berwarna pink terang. Senyuman masih terukir diwajah gadis itu. Rei masih dengan riak tak berperasaannya. Kini mereka menanti Crystal. Gadis itu turun dari tingkatnya dengan bergaun berwarna hitam yang simple. Strap gaun hitam dengan sedikit gubahan dipinggang. Kyuu dibelakangnya membawa kotak berwarna hitam.
            “Maaf kerana lambat. Kyuu, corsage,” ujar Crystal. Suaranya masih lembut seolah-olah berbisik itu sedap didengari oleh mereka yang lain. Kyuu membuka kotak itu.

            “ Ini corsage kumpulan kita,butler, sila ambil dan kalungkan pada lady kamu.” Corsage dari bunga Calla Lily yang serba putih itu diunjuk. Satu demi satu butler melangkah kedepan. Corsage itu diambil dan disarungkan pada pergelangan tangan mereka.
            “Lady, sila ambil corsage untuk butler anda dan pakaikan pada sut butler anda. Dan kita dah boleh bergerak.” Ujar Crystal sebaik saja corsage terakhir dipakaikan pada Jake. Masing-masing bergandingan dengan butler masing-masing ke Great Hall. Sebaik saja mereka melangkah masuk, tepukan gemuruh kedengaran. Lebih kurang 100 orang Lady dan Butler menepuk tangan menyambut kedatangan mereka. Lady Arthura tersenyum senang melihat enam orang gadis itu. Namun wajahnya berubah sesaat sebaik saja terpandang ke arah Gwen dan Jake, itu bukan butler yang dihantar akademi.Cepat-cepat ditenangkan rautnya. Namun tanpa dia sedari, ekspresinya itu dapat ditangkap oleh Aya, Crystal, Hans dan Jake.
            “Baiklah,Selamat Datang kepada Lady dan Butler yang baru...Dengan majlis ini, secara rasminya kamu akan mula mendapat task-task dan perlu berusaha kuat untuk berjaya...Tapi harus diingat, task perlu dibuat disamping kamu akan belajar dengan cemerlang dikelas yang diadakan. 4 orang Lady baru telah menyertai kita setelah menjalani ujian kemasukkan...” Lady Arthura diam sebentar. Mata Rainie berkaca, manakala Nami mengenggam erat lengan Vince. Ryo mengusap perlahan tangan gadis itu yang berada dalam genggamannya.
            “ Dan mereka akan satu kumpulan dengan Sapphire Aya dan Diamond Crystal.” Kedengaran keluhan dari mulut lady-lady yang lain. Mereka cemburu apabila dua pelajar terbaik akademi itu menyertai kumpulan 4 budak baru.
            Usai saja ucapan pengetua, majlis itu terus berjalan dengan Lady dan Butler bebas untuk membuat apa saja. Rainie sudah duduk dikerusi.Ryo memegang tangan ladynya itu lalu membisikkan sesuatu.
            “Rainie, awak jangan risau, Winter semakin ok...Dia dah stabil dah pun.” Rainie memandang Ryo meminta kepastian. Lelaki itu mengangguk. Serentak itu airmatanya jatuh dan dia segera memeluk Ryo. Dibahu lelaki itu dia menangis, tanpa disedari yang lain. Manakala Nami dan Vince sudah keluar dari Great Hall.
            “Cik Nami,” panggil Vince perlahan. Nami berpaling, air matanya mengalir namun bibirnya kekal tersenyum.
            “Nami dah janji dengan papa, Nami tak nak menangis, tapi kenapa air mata ni tak henti-henti lagi?Nami tak nak papa dengan mama sedih tengok air mata Nami nie,”tangis Nami. Dia sudah terduduk di koridor itu. Vince segera mendapatkan ladynya. Air mata yang mengalir diwajah ladynya dikesat. Esakkan Nami masih kedengaran. Tubuh Ladynya dipeluk.
            “Vince, janji jangan tinggalkan Nami, janji tau?”pinta Nami.
            “ Saya akan sentiasa bersama cik, hingga cik yang menolak kehadiran saya lagi,” janji Vince. Lama mereka begitu. Bila tangisan Nami reda, Vince menyuruh ladynya membersihkan wajah sebelum masuk ke Great Hall kembali. Tika Nami ke tandas seorang anak kecil berpakaian hitam menarik tangan Vince. Lelaki itu berpaling. Seorang kanak-kanak bertocang satu memandangnya dan bertanya,
            “Semua okey ke?” Vince tersenyum dan mengangguk.
            “Jangan lambat masuk, nanti mereka risau. Kamu perlu berjalan balik dalam kumpulan.” Pesan gadis kecil itu sebelum berlari entah kemana. Nami yang kembali dari tandas melayangkan tangannya di depan Vince. Lelaki itu seolah terpinga-pinga.
            “Vince,” Panggil Nami. Vince seolah-olah tersedar segera berdiri disebelah Nami. Mereka segera masuk ke dalam Great Hall. Aya yang kelihatan agak cemas menghampiri mereka.
            “Nami kemana awak pergi??Ah tak apalah. Kita kena balik kebilik sekarang.” Nami mengangguk. Hans menghampiri mereka.
            “Cik Crystal dah balik, Aya,”beritahu Hans. Aya mengangguk.
            “Jom,”ajak Aya. Mereka berjalan mengikut aturan masuk tadi. Sesampainya dibilik kumpulan, masing-masing bergerak ke bilik sendiri.
            “Aya, boleh kita berbual sekejap?”ujar Crystal. Aya mengisyaratkan pada Hans untuk naik ke bilik dahulu. Walaupun tidak bersetuju, Hans akur.
            “Yes, My Lady.” Crystal duduk di sofa yang ada disitu.
            “Aya,  kita tak pernah bermula dengan baik, Crystal ingat kita patut bekerjasama, kenal dengan lebih baik...” Aya diam. Dia masih berdiri.
            “ Duduklah dulu, Crystal janji takkan ambil masa yang lama.” Aya duduk. Kyuu menghampiri Crystal. Membisikkan sesuatu.
            “Maaf, Crystal, jika tiada apa-apa yang mahu dikatakan, saya perlu bergerak ke bilik dahulu.” Aya bingkas bangun.
            “Aya, saya bukan seperti apa yang Aya fikirkan.” Ujar Crystal. Aya berhenti melangkah dan dia berpaling mengadap Crystal.
            “ Saya tak boleh bagitahu, siapa sebenarnya, tapi sekurang-kurangnya hanya seorang saja mata-mata. Gwen pandai memilih butler, saya berani tambah.” Beritahu Crystal. Aya memeluk tubuh.
            “ Awak harap saya faham, kenapa awak tak boleh bagitahu saja siapa dia?” soal Aya. Crystal menunduk. Mutiara jernih terbit dari pelupuk matanya. Crystal menunduk. Aya tersenyum sinis sebelum berlalu ke tangga.
            “Sebab dia penting untuk saya,” sayu suara Crystal kedengaran. Aya terhenti, namun seketika kemudian dia terus berlalu. Crystal menangis. Kyuu menghulurkan sapu tangan. Tiga gadis dari kumpulan itu sudah menitiskan air mata mereka pada malam majlis meraikan itu. Mungkinkah esok akan mengalir lagi air mata mereka...

Diamond seterusnya: Task bermula, first task bakal membunuh kah?idk...

No comments: