At-10-Tion!

Break Time has finished its construction,
Now is the time for le author to update~

UPDATE

Monday, March 01, 2010

Diamond 1 (ii) : Acceptance To Goldilocks, Nami & Gwen


Nami & Vince

            Sekitar rumah agam itu dikitari Nami. Kosong. Pelik sungguh dia, mana pergi semua orang...Macam tak tahu saja hari ini hari istimewanya.
            “Waaa!!Bosannya!!” jerit Nami. Pedulikan apa yang mahu orang kata.
            “ Carrie, pasang lagu anime!” arahnya pada sistem yang dicipta sendiri itu. Tubuhnya berbaring diatas katil. Baru saja dia mahu melelapkan mata, kedengaran loceng dipintu.
            “ Carrie, CCTV,” arahnya lagi. Di desktop komputer keluar bayangan seorang lelaki. Ada sesuatu tersisip dibelakang lelaki itu. Nami mengamati wajah itu melalui CCTV. Komputer itu bergerak sendiri menangkap gambar lelaki itu dan membuat cross reference dengan segala database yang wujud.
            “ Maklumat diperoleh. Nama yang diketahui Vince, Asal dan data lain NIL” kuat bunyi komputer itu. Nami segera menuruni tangga.
            “ Carrie, volume down!” arah gadis itu sebelum pintu dibuka.
            “Selamat siang, cik Nami.” Ujar lelaki itu sambil tunduk hormat. Wow, kalau ditengok pada kamera, comel, tapi secara livenya kacak!!
            “Saya, Nami kenapa?” Nami meneliti setiap inci lelaki didepannya. Lencana yang tersemat dikolar lelaki itu menarik minatnya.
            “ Goldilocks? Kau dari sana!!” pintu ditutup namun sempat ditahan oleh Vince.
            “Carrie, security activate!!” laung Nami. Namun Vince lebih pantas, dia sempat bolos masuk ke dalam sebelum sistem sekuriti diaktifkan. Sampul surat berwarna hijau dihulur pada gadis itu sebaik saja mengahnya hilang.
            “ Saya menolak...”ujar Nami. Tangannya disilang ke dada.
            “ Cik, ini juga bukan pilihan saya...” luah Vince. Nami diam. Tangannya mengapai surat itu dan membukanya, terus ke lembaran kedua.
            Tik,tok,tik, tok...masa berlalu Nami, cepat bergerak atau tinggal dendam nanti...
            Cepat mindanya mencernakan data itu.
            “Carrie, locate mama dengan papa sekarang.Vince awak reti memandu?” soal Nami. Tangannya mencapai notebook personalnya.  Kunci kereta dibaling kepada Vince dan lelaki itu berjaya menyambutnya. Langkah diatur laju keluar, Vince turut sama mengikut ladynya itu. Enjin kereta dihidupkan. Nami memasang notebooknya kepada kereta itu. Sebentar kemudian kereta itu meluncur laju ke destinasinya.
            Sebuah kereta mewah tersadai ditepi jalan. Nami keluar dari kereta menghampiri kereta itu. Pemandunya sudah tidak bernyawa. Matanya melilau. Hutan kecil ditepi diredahinya. Vince masih setia mengekor ladynya itu.
            “Mama, papa!!”jerit Nami. Naluri Vince mulai berkocak. Tangan Nami ditarik. Diisyaratkan pada gadis itu agar diam. Dari jauh, sudah kelihatan Tuan Saora. Nami menitiskan airmatanya bila melihat tubuh Puan Saora kaku bermandikan darah. Nafas papanya juga sudah makin lemah. Entah dari mana muncul sekumpulan lelaki menghampiri papanya.
            “ Aku tahu dengan matinya kau hari ni, empayar keluarga kau dah tak ada pewaris. Yalah, anak seorang dah lama hilang.Pasti tuan aku akan menguasai dunia perniagaan nanti...” uajr lelaki itu. Nami faham. Mama dan papanya menyebarkan berita kehilangannya adalah untuk melindunginya dari manusia seperti didepannya dan jua akademi itu. Rambut tuan Saora ditarik.
            “Pa,” perlahan suara Nami. Vince turut kasihan melihat ladynya pantas keluar dari persembunyian dan menyerang kumpulan berbaju hitam itu. Lelaki yang menarik rambut tuan Saora terkejut, namun sempat jua melarikan diri. Nami segera menghampiri papanya yang lemah itu.
            “Papa, pa...” panggil gadis itu. Air matanya mengalir laju. Tuan Saora tersenyum. Wajah anak kesayangannya itu diusap perlahan. Nami memangku kepala papanya.
            “Dah tak cantik anak papa menangis. Shh..Sayang, janji dengan papa, Nami takkan menangis lagi...Janji ya, sayang...Nami, papa tahu, Nami tak suka Goldilocks, tapi, itulah tempat paling selamat untuk Nami...Mama,” Pandangan Tuan Saora jatuh pada isterinya yang sudah kaku itu.
            “ Dengan papa, restu kamu ke sana sayang. Ingat janji dengan papa, jangan menangis lagi...Nami, selamat hari jadi...” payah dan perlahan suara Tuan Saora sebelum nafasnya terhenti. Nami meraung disitu juga. Salah dia lambat.
            “ Pa, ma, kenapa tinggalkan Nami??Nami tak ada sesiapa lagi...” esak gadis itu. Dahi papanya yang merah dibasahi darah dikucup perlahan. Vince melutut disisi Nami. Gadis itu masih teresak-esak. Vince buntu. Bagaimana harus dipujuk ladynya itu. Lantas dibiarkan gadis itu menangis sepuasnya. Tiba-tiba Nami berdiri, siren kedengaran dari jauh.
            “ Vince, jom...Mereka tak boleh tahu Nami Saora tak pernah hilang.” Lantas Nami berlari ke kereta mereka. Tempat duduk pemandu diambilnya. Vince duduk disebelahnya. Nami memandu laju kereta itu ke destinasi entah dimana. Tiba-tiba kereta itu berhenti. Nami menangis pada stereng kereta itu. Vince diam. Perlahan-lahan tubuh ladynya ditarik dan dipeluk. Nami masih lagi dengan tangisnya.
            Sesudah tangisannya reda, Nami bertanya,
            “Vince, awak satu-satunya yang saya ada sekarang. Janji pada saya, awak takkan tinggalkan saya, melainkan saya yang pinta, janji?” Nadanya seolah-olah merayu.
            “Yes, my lady...” jawab Vince. Nami menolak tubuh Vince.
            “Carrie, bring us back home...Saya tak mahu drive...Perlahan kereta itu bergerak sendiri. Sudah kelihatan rumah agam Saora. Nami melangkah masuk. Vince masih mengekori ladynya. Nami mengemas barangnya mengikut kehendaknya, termasuk buku akaun, dan kredit kad diatas namanya.
            “Tunggu diluar rumah...Jangan risau saya takkan lari,” senyuman diukir pada Vince.  Vince akur pada arahan itu. Lima minit kemudian, Nami keluar membawa beg-beg pakaiannya.
            “Carrie, self-destruct in 10 seconds!” arahnya selepas barang-barang itu dimasukkan kedalam kereta. Vince sudah menanti ditempat pemandu. Lelaki itu memandu keluar dari pagar rumah besar itu. Letupan berlaku. Nami berpaling.
            “ Nami janji papa.” Bisik Nami perlahan. Pandangan Nami beralih kepada Vince.
            “ Bawa Nami ke Goldilocks Academy,” pinta Nami. Vince tersenyum.
            “Yes, my lady.”  Laju kereta itu dipandu kearah Goldilocks.

Gwen & Jake.

            “Aku cakap tak nak, tak nak lah!!!” marah Gwen. Bengang betul dia dengan lelaki bersut didepannya. Sudah diberitahu sejelasnya keputusannya.
            “Tapi cik, nama cik memang sudah didaftar disitu.”
            “Ada aku kisah? Kalau aku masuk pun, aku tak nak kau jadi butler aku!!Aku nak dia jadi butler aku,” tarik Gwen. Seorang lelaki berjaket merah. Wajah lelaki itu agak terkejut.
            “Kalau dia jadi butler aku, baru aku masuk.” Wajah lelaki bersut itu mulai merah.Panas agaknya. Lelaki berjaket merah hanya memerhati. Gadis yang sedang memeluk erat lengannya dipandang. Mata gadis itu menjegil kearahnya. Amboi tak padan dengan kecil. Matanya tiba-tiba tertangkap pada kolar sut lelaki didepannya.
            “Bloodshed Jun,” ujar lelaki itu perlahan. Jun nama lelaki bersut itu.
            “ Cik, saya adalah butler cik yang ditetapkan akademi.” Paksa Jun lagi.
            “ Maaf, aku rasa cik,” lelaki berjaket merah itu menunjuk kearah Gwen.
            “Gwen Adelaide,” ujar Gwen.
            “Cik Gwen, akan masuk tapi bukan kau Jun sebagai butlernya, tapi aku...Cik Gwen Adelaide, saya butler cik, nama saya Jake,” kenal Jake. Tangannya mengambil sampul berwarna merah ditangan Jun dan menyerahkannya pada Gwen. Gwen terpinga. Namun sampul itu tetap disambutnya. Sampul itu dibuka.
            Sukacitanya kami mengalu-alukan kedatangan cik ke Goldilocks Academy. Bersama ini, disertakan task pertama cik...
            Jake mencuit bahu Gwen. Jun memandang tak senang. Gwen tersengih.
            “ Aku dah ada butler kan...Aku akan pergi lepas task ni siap,” beritahu Gwen. Lelaki itu segera berlalu. Gwen tunduk hormat tanda terima kasihnya. Namun sebaliknya berlaku, lelaki itu merampas surat ditangannya.
            “ Lambat betul!” marah Jake. Gwen mencebik. Jake membaca task Gwen itu.
            “ Air yang diperlukannya, bukan darah...Kasihan mereka yang bertungkus-lumus itu...Ayuh selamatkan mereka...” baca Jake. Gwen diam. Teringat akan berita pagi tadi tentang keluarga Saora. Jangan-jangan hutan itu tak...Gwen terus berlari. Jake terkejut dengan tingkah Gwen itu lantas mengejarnya.
            Hutan tu dekat je..bisik hati Gwen. Mengah Jake dibuatnya. Gwen berhenti betul-betul disebelah kereta polis yang masih menjalankan siasatan. Telinganya dapat menangkap jeritan lain didalam hutan. Jake menepuk bahunya.
            “ Ada orang dekat dalam. Kita kena tolong...” beritahu Gwen. Nafasnya juga tidak teratur. Jake mengeluh. Tubuh kecil Gwen didukung.
            “Lead me the way, my lady...” Gwen hampir terjerit bila melihat mereka terapung.
            “ Budak-budak,” dengus Jake. Gwen mengetap bibir. Suara jeritan makin kuat. Dari jauh kelihatan seorang gadis dipukul teruk. Pemuda disisinya sudah pengsan.
            “ Kau duduk dekat sini, “ arah Jake. Jake menghampiri lelaki yang sedang memukul gadis itu. Namun sebelum sempat dia sampai, seseorang telah curi memukulnya. Gwen nampak itu. Perlahan-lahan diarahkan akar yang berselirat menangkap kaki lelaki itu.
            Lelaki yang sedang memukul sang gadis beralih pada Jake. Sekali lagi, Gwen menggunakkan kelebihannya. Entah darimana jatuh buah kelapa dari pokok tinggi itu. Kedua-duanya pengsan. Jake mengangkat lelaki yang sudah pengsan itu. Manakala Gwen cuba memapah gadis yang lemah itu. Baru saja melangkah dua langkah, tubuhnya terapung. Jake. Mereka berdua saling berpandangan. Sebaik saja keluar dari hutan itu, tubuh kedua-dua mangsa diletakkan ke tanah. Tiba-tiba saja mereka diserbu. Gwen memandang ke arah Jake. Menghantar isyarat dia mahu keluar dari situ. Jake menunduk,
            “Yes, my lady...” Serentak itu tubuh gadis itu didukung. 

Next Diamond: Ada lagi 2 lady dan butler yang nina xintroducekn lagi...next chapter la ek...wish nina all the best tuk final ni...

2 comments:

OkiE a.k.a WitcH said...

hmm..tak brapa fhm part Jun, Gwen dan Jake...
tapi tetap best!

Nina Aziz said...

huhuuh...kalo okie dh bce till yg latest, Jake tu salah seorang butler yg high ranking, sme ngn Jun n Rei...
cme Jake xske ngn peraturan akademi...
gwen plak. spttnya Jun butler dia, tpi dia xnk....
kbtolan Jake lalu situ n trus dia trik JAke tuk jd butler dia...