At-10-Tion!

Break Time has finished its construction,
Now is the time for le author to update~

UPDATE

Saturday, September 05, 2009

2 : Delaila?


" Maaf, cik...Ini ruang peribadi. Macamana cik boleh sampai kesini?" soal Travie dengan gaya charmernya.
" Saya...saya..." Ezra terus berlalu keluar. Bahunya yang berselisih dengan bahu gadis itu digosok perlahan.
" Sakitlah!"
" Ezra!"panggil Tiffany. Ezra meneruskan perjalanan. Daniel hanya memerhati dari jauh sebelum dia memperkenalkan diri.
" Saya Daniel Reid, ini Travie Simms dan Victor Drea.Boleh saya tahu nama cik?"soal Daniel.
" Selene."
" Dewi Bulan...Hmm..awak memang cantik macam bulan," ujar Travie.
"Terima kasih, tapi buaya macam awak tak patut dilayankan? Maaf tapi saya nak tanya, jika awak ada kenal seseorang yang bernama Ezra?" Mereka bertiga berpandangan. Ezra.

Ezra duduk dibangku ditaman itu. Mengingati kembali cebisan kenangan bersama gadis itu. Delaila Emerald. Siapa sangka gadis yang ingin dikenalinya itu merupakan teman sekolahnya. Dan hampir setiap hari mereka akan duduk ditaman itu, dibangku yang didudukinya sambil menikmati keindahan alam.
" Ezra, boleh nyanyikan satu lagu untuk saya?" pinta Delaila. Ezra melihat kearah gadis itu. Gaun putih paras lutut yang dipakainya sesuai dengan dirinya. Cantik, umpama cahaya.
"Awak nak lagu apa?" Delaila berpura-pura berfikir.
"Hey There Delilah, boleh?" putus gadis itu. Gitar yang dibawa sentiasa dimain mengikut rentak lagu itu dan Ezra mula menyanyikan lagu itu, dengan ditemani Delaila.
Hey there Delilah

What's it like in New York City?

I'm a thousand miles away

But girl, tonight you look so pretty


Yes you do


Times Square can't shine as bright as you


I swear it's true



Hey there Delilah


Don't you worry about the distance


I'm right there if you get lonely


Give this song another listen


Close your eyes


Listen to my voice, it's my disguise


I'm by your side



Oh it's what you do to me

Oh it's what you do to me


Oh it's what you do to me


Oh it's what you do to me


What you do to me



Hey there Delilah

I know times are getting hard


But just believe me, girl


Someday I'll pay the bills with this guitar


We'll have it good


We'll have the life we knew we would


My word is good



Hey there Delilah

I've got so much left to say


If every simple song I wrote to you


Would take your breath away


I'd write it all


Even more in love with me you'd fall


We'd have it all




Oh it's what you do to me


Oh it's what you do to me


Oh it's what you do to me


Oh it's what you do to me



A thousand miles seems pretty far

But they've got planes and trains and cars


I'd walk to you if I had no other way


Our friends would all make fun of us


and we'll just laugh along because we know


That none of them have felt this way


Delilah I can promise you


That by the time we get through


The world will never ever be the same


And you're to blame



Hey there Delilah

You be good and don't you miss me


Two more years and you'll be done with school


And I'll be making history like I do


You'll know it's all because of you


We can do whatever we want to


Hey there Delilah here's to you


This one's for you



Oh it's what you do to me

Oh it's what you do to me


Oh it's what you do to me


Oh it's what you do to me

"Sampai bila kau nak mengenang kisah lama, Ezra?" soalan Daniel itu mematikan imbauan kenangannya.
" Itu hak aku, bukan?"
"Ya,hak kau, tapi kami dah buat keputusan, Selene akan jadi pembantu kita,aku harap kau dapat berbaik dengannya,"beritahu Daniel. Ezra merenung wajah Daniel.
"Siapa Selene?Gadis tadi tu?" soalnya.Daniel hanya mengangguk. Ezra diam.
"Jom kita sambung berlatih."ajak Daniel. Ezra bingkas bangun.
Sudah seminggu, Selene menjadi pembantu mereka atau lebih tepat penjaga mereka berempat, namun satu yang Selene pasti Ezra seringkali mengelak dari berdepan dengannya. Hari itu, Selene ke restoran kegemaran mereka berempat untuk membeli makan tengahari. Sebaik saja selesai membayar dan ingin berpaling keluar, Selene terkaku. Ezra! Jejaka itu merenung wajahnya dalam. Mukanya mulai merah, malu ditenung sebegitu. Langkah dibuka untuk keluar sebelum tangannya dipegang Ezra.
"Tunggu aku," beritahu Ezra perlahan. Selene memandang wajah Ezra. Lelaki itu sudah mengalih pandangannya.Selene terus melangkah keluar dan dia terus berjalan untuk kembali ke North Diamond High.
Tiba-tiba saja, tangannya ditarik.
"Kan aku suruh tunggu." beritahu Ezra. Topi keledar ditangan dipakaikan kepada Selene. Dan Ditarik tangan Selene ke arah motornya.
"Naik. Macam ni lebih cepat kita sampai." Selene akur. Pertama kali mendengar suara itu setelah sekian lama bersama dengan SecretLover.
" Kau bukan Delaila,kan?" bisik Ezra perlahan. Selene hanya memandang kosong.
"Delaila?"

2 comments:

Haruno Hana 하나 said...

selene? dewi bulan?
ni mesti baca vampire diaries nie^^
suka SoEulMate :)

Nina Aziz said...

hehehe...
sgt ske bce vampire diaries...