At-10-Tion!

Break Time has finished its construction,
Now is the time for le author to update~

UPDATE

Monday, September 14, 2009

5 : Permintaan Daniel

"Untuk apa bunga ni, Daniel?" soal Selene. Wajah kacak Daniel direnung dalam. Ahli SecretLover yang lain memasang telinga.
" Boleh tak korang jangan menyibuk?"marah Daniel. Selene mencuri-curi mencari Ezra.Namun tidak kelihatan. Victor dan Travie sambil ketawa meninggalkan mereka berdua.
"Selene, kalau Daniel buat sesuatu pada kau, jerit panggil kami tahu!!"pesan Victor. Daniel mencerlung ke arah Victor.Marah. Selene tertawa kecil. Sudah 3 bulan dia bekerja bersama SecretLover, dai sudah masak dengan perangai mereka berempat, kecuali Ezra.Ezra kadangkala rapat dengannya dan kadangkala terlalu jauh darinya. Bingung dia dengan perangai Ezra Edree.
"Selene, awak dengar tak apa yang saya cakapkan tadi?"soal Daniel. Selene bagaikan tersedar dari lamunannya.
"Ezra," ujarnya perlahan. Daniel tersenyum.
"Selene, saya cakap, saya sukakan awak dan sudikah awak jadi girlfriend saya?" Jambangan bunga lily ditangannya terjatuh.
"Apa?" Daniel tersenyum melihat telatah comel gadis itu.
" Sudi tak awak Selene, menjadi kekasih saya?"sebut lelaki itu lebih jelas. Selene merenung wajah Daniel. Blur..itu sebenarnya.Dia menjadi blur dengan lamaran Daniel itu.

"Selene,"panggil Daniel lembut.Sumpah jika gadis lain berdepan dengan Daniel ketika itu, pasti cair mendengar suara Daniel. Tapi tidak Selene. Dia masih berpegang untuk mencari siapa Ezra dalam hidupnya.Bukan menagih cinta dari mana-mana ahli SecretLover.
"Daniel, saya.." Daniel segera menyampuk.
"Saya hanya nak jawapan awak ya atau tidak?" Selene serba salah.Selama ini Daniel begitu baik dengannya. Dia memandang kearah pintu Dewan Ginger High. Ezra!Selene tertunduk.Entah bila dia dapat merungkai kisah lalunya. 
"Tapi kenapa saya?"soal Selene.
"Selene!Cepatlah!"terdengar laungan Ezra dari luar.
"Maaf, saya pergi dulu," Selene segera meloloskan diri dari Daniel.Jambangan Lily terbiar dilantai.Ezra memandangnya tanpa perasaan.Seperti biasa topi keledar yang dihulurkan Ezra disambut. 
"Jadi, apa kau cakap dekat Daniel?" Selene diam. Dia memakai topi keledar tanpa bersuara. Ezra masih memandang Selene.Gadis itu membonceng dibelakangnya. Ezra terkejut apabila Selene memeluknya erat. Dia faham.Lantas motor itu dibonceng ke satu tempat.
"Jom turun." Selene memandang sekeliling.
"Kita dekat mana ni?" Ezra hanya menarik tangan gadis itu untuk mengikutnya. 
"Ezra, kita nak ke..."Matanya terpukau dek kecantikan alam dihadapannya tapi tak lama, kepalanya tiba-tiba sakit yang teramat sangat. Dia jatuh terduduk.Ezra cemas.
"Selene...kau ok tak?"Segera dibantu gadis itu berdiri dan dibawa ke bangku berdekatan.
"Kita dekat mana Ezra?" soal Selene.
"Ini Deseree HighLand. Tempat yang aku rasa kalau tertekan atau ada masalah sesuai untuk lepak."
"Cantik. Ezra, boleh nyanyikan saya satu lagu tak?"soal Selene. Ezra memandang wajah gadis itu. 
"LAgu apa?"
"Stand by Me?"Wajah Ezra berubah.
"Kau ni memang hantu cerita korea ke?"soalnya. Selene mencebik. Ezra terusan memandang wajah itu. Suci dan cantik.
"Okey, okey aku nyanyikan.Tapi kau pun kena nyanyi sama.."



Stand by me nal parabwajwo
Ajik sarangeul morujiman
Stand by me nal jikyobwajwo
Ajik sarange sotul-jiman
Noreul bulsurok kibuni chohwajyo
Nado mollae noraereul bullo
Han songi jangmireul sago shipojin
Eeron nae moseub shingi-hande
Nae ma-eumi noyege dah-neundeuthae
Ee sesangi areumdawo
Eeron solle-i-meul nodo neuggindamyon
Budi chogumman kidaryojwo
Together make it love
Forever make it your smile
Noye hwanhan miso gadukhi
Together make it love
Forever make it your smile
Eeje naesoneul naesoneul chaba
Stand by me nareul parabwajyo ajik sarangeul moreujiman
Stand by me nareul jikyobwajwo
Ajik sarange sotungot kata
Noreul alsurok kaseumi ttollyowa
Na-neun geujo utgoman isso
Noyege salmyoshi kiseu haebol-kka
Chogum ni mame tagasol-kka
Nae ma-eumi ojjomyon sarangil-kka
Nan ajigeun sujubeunde
Ajik hangoreumdo tagasoji mothan
Naye sarangeul kidaryojwo
Together make it love
Forever make it your smile
Noye hwanhan miso gadukhi
Together make it love
Forever make it your smile
Eeje chogumsshik chogumsshik kalkke
Stand by me nareul parabwajwo
Choum to kakkawo chigoshipo
Stand by me nareul jikyobwajwo
Jom do mochige boigo shipo
Nan chew-umen mollasso
Nugunga parabo-neun-ge
Ajikdo naema-eum molla
Keudae-neun keudaereul saranghae
Together make it love
Forever make it your smile
Noye hwanhan miso gadukhi
Together make it love
Forever make it your smile
Eeje naesoneul naesoneul chaba
Stand by me nareul parabwajyo
Ajik sarangeul moreujiman
Stand by me nareul jikyobwajwo
Ajik sarange sotungot kata




Ezra leka merenung wajah gadis itu.Sedikit sebanyak rindunya pada Delaila terubat. Gadis ini persis Delaila namun banyak beza antara mereka berdua.
"Jadi, kau nak cerita apa jadi tadi?"soal Ezra selepas keadaan sepi seketika.Ketika itu mereka duduk saling membelakangi di atas rumput berhampiran dengan ladang strawberry. Selene bersandar pada Ezra.
"Daniel minta saya jadi girlfriend dia." Ezra kaku.Bukan dia tidak tahu tapi mendengarnya dari mulut gadis itu menyebabkan dia tergamam.
"Jawapan kau?"
"Saya tak tahu...Saya hanya sementara saja Ezra. Saya hanya mencari seseorang yang mungkin tahu siapa saya yang sebenarnya.Siapa saya sebelum kemalangan 2 tahun yang lalu.Siapa Selene yang sebenarnya." Ezra  simpati melihat gadis itu.
" Apa yang terjadi?"
"Saya tak tahu.Saya tak ingat hatta nama saya sendiri pun."
"Dan Selene itu bukan nama kau?"soal Ezra lebih berminat.
"Ya, itu nama yang diberi oleh keluarga angkat saya. Yang saya tahu sebaik saja saya sedar, nama pertama yang saya sebut adalah..."Selene terdiam. Ezra memandang gadis itu menunggu nama yang disebut oleh gadis itu.
"Ezra,"Ezra tergamam. 
"Siapa awak dalam hidup saya yang dahulu Ezra?"soal Selene. Ezra diam. Pertanyaan Selene itu meyakinkannya, Selene memang Delaila yang dicarinya.Tapi Daniel?Teman baiknya menyintai Selene. 
"Mungkin saya hanya masa silam yang awak ingin lupakan, apa apa pun awak patut fikirkan tentang permintaan Daniel." ucap Ezra. Nada sayu mengiringi ucapannya itu...

1 comment:

Haruno Hana 하나 said...

jgnla camtu daniel
kan dh jmpa delaila tu???